Galerijā “Alma” atklās izstādi “Video salons”
11. aprīlī plkst. 18.00 Rīgas Fotogrāfijas biennāles 2018 ietvaros galerijā “Alma” tiks atklāta apvienības
GolfClayderman izstāde “Video salons”. Izstādes autoru uzmanības lokā ir ikdienas dzīves estētika, popkultūra un
divtūkstošo gadu sākuma patērētājsabiedrības glamūrs.
Uz GolfClayderman darbību var attiecināt vārdus “draudzība” un “mīlestība”. Apvienības veidotāji: mākslinieki
Aksels Bruks un Margrieta Griestiņa, izstādēs, performancēs un starpdisciplināra rakstura notikumos ar mīlestību
atdzīvina un romantizē ikdienas dzīves estētiku, iesaistot plašu domubiedru kopu no dažādām darbības sfērām:
māksliniekus, skolotājus, reperus, mūziķus, dīdžejus, floristus, rakstniekus, filozofus, dejotājus, vingrotājus u.tml.
Šajos notikumos nereti atsaucoties uz popkultūras izpausmēm, GolfClayderman nevis ironizē par patērētājsabiedrības seklumu,
bet gan labvēlīgi to pieņem, atgādinot skatītājiem, ka tieši popkultūra un ikdienā sastopamais var izraisīt
spēcīgāku reakciju nekā hermētiski noslēgtas, nepieejamas un informācijas piesātinātas matērijas.
Apvienības GolfClayderman interešu centrā ir nesenā vēsture. Acīm redzamākās ir atsauces uz 80. gadu modi, kas raksturīga
ekspresīvajiem performanču dalībnieku tērpiem un pasākumu muzikālajam noformējumam. Taču, vērīgāk ielūkojoties GolfClayderman darbībā,
atklājas vienlīdz spēcīga 90. un divtūkstošo gadu sākuma patērētājkultūras estētiskās valodas ietekme.
Šajā periodā postpadomju realitāti lielā mērā noteica centieni pietuvoties Rietumiem. Deviņdesmitajos gados,
Rietumu patērētājkultūrai ielaužoties Austrumeiropas tirgū un pakāpeniski arī dzīvesveidā, izveidojās jaunas popkultūras, estētikas un vizuālās valodas formas.
Margrieta Griestiņa un Aksels Bruks šo nesenās pagātnes estētiku pārformulē no jauna.
Rīgas Fotogrāfijas biennāle ir starptautisks laikmetīgās mākslas notikums, kas fokusējas uz vizuālās kultūras analīzi un māksliniecisku reprezentāciju.
Fotogrāfijas jēdziens festivāla nosaukumā apvieno dažādas attēla veidošanas mākslinieciskās prakses, kas 21. gadsimtā turpina transformēt laikmetīgās
mākslas valodu. Biennāles tematika aptver jautājumus no kultūras teorijas līdz aktuāliem sociālpolitiskiem procesiem Baltijas un Eiropas reģionā.
Rīgas Fotogrāfijas biennāle tiecas fiksēt un mākslas festivāla formātā piedāvāt kopīgi izprast pasaulē notiekošās pārmaiņas, tulkojot mūsdienās
tik sarežģīto un piesātināto vizuālo valodu jēgpilnās attiecībās − starp ikdienu, kameras objektīvu, vēstures materiālu, laikmetīgo mākslu, tehnoloģijām un nākotni.
Izstādi atbalsta: Valsts Kultūrkapitāla fonds un LG Electronics Latvia.
Attēls: GolfClayderman. “Video salons”, sietspiede (1/1), 2018